vrijdag 22 april 2016

De laatste loodjes... en dan een huiskamerrestaurant!

De Natuurfrituur heeft als doel om duurzame voeding te promoten. Duurzame voeding definiëren we aan de hand van 9 criteria. Een volgende keer zal ik daar meer op in gaan.
Maar in onze statuten staat ook dat we alle activiteiten mogen ontwikkelen om dat doel te realiseren. We hebben al twee pogingen achter de rug om een pand te vinden en in te richten, en telkens is dat misgelopen, om uiteenlopende redenen.
Daarom heb ik de koe bij de horens gevat (en dat voor een vegetariër ;-) , en ben ik aan de slag gegaan om zowel een keuken als een huiskamerrestaurant te bouwen in de Tinkstraat, de maatschappelijke zetel van de coöperatie en mijn huis.
Gelukkig is het een groot gebouw.

We zijn bezig aan de laatste loodjes, zoals je of de foto kan zien, en dus binnenkort kan je onze activiteiten volgen via www.airDnD.nl, een site die functioneert tussen aanbieders en afnemers van maaltijden bij mensen thuis.

Voor alle duidelijkheid: de activiteiten rond eten zijn voor rekening van de coöperatie. Ik stel gewoon mijn huis ter beschikking. Hoewel, gewoon? Ik woon en werk in een 19de-eeuws pand dat gebouwd werd als 'nachtasiel voor vrouwen' en vroeger tot het patrimonium van de kerk behoorde. Een bijzonder kader dus, met veel verhalen. En veel mogelijkheden. Zo is er nu ook een serre waar workshops over moestuin, stadslandbouw en voeding kunnen plaats vinden. En andere thema's kunnen aan bod komen, zolang het past in onze filosofie.



Tot binnenkort?